דילוג לתוכן הראשי

השליש הראשון חלף ובשעה טובה נכנסתם לשליש השני של ההריון .
חלק מהסימפטומים של השליש הראשון חלפו , את מרגישה טוב יותר , התיאבון חזר , הבחילות נעלמו ,העייפות התמתנה וישנה תחושת מחודשת של רווחה.
אומנם תחושות כגון עייפות ובחילות כבר מאחורייך אך אין זה אומר שהסתיימו להם השינויים הגופניים אותם את חווה .
אלו שינויים גופך עובר בשליש השני?
שדייך ימשיכו לגדול ולהימתח – זה הזמן לרכוש חזייה תומכת חדשה.
הרחם ממשיכה להתרחב ולהתאים עצמה אל העובר – זה הזמן בו יחולו שינויים הדרגתיים במשקלך עלייה של כ 2 ק"ג בחודש עקב התרחבות הרחם וגדילתו של העובר .
ייתכן כי בשבועות אלו תחושי בצירי ברקסטון היקס– צירי אימון המכינים את רחמך לקראת הלידה שתתרחש כמה חודשים קדימה.
צירים חלשים אשר מגיעים באופן לא קבוע וסדיר.
עצירות- השינויים ההורמונליים בזמן ההריון מפחיתים את רמת הפעילות של מערכת העיכול.
העובר גדל , הרחם מתרחבת ותופסת מקום ובעצם לוחצת על אברים פנימיים כגון מערכת העיכול.
הרבי בשתיית מים- 8 כוסות מים ביום לפחות.
אכלי מאכלים עתירי סיבים כגון: שזיפים , דגנים , ירקות ופירות.
השתדלי לצעוד ולהיות בתנועה - פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם לשאר האיברים.
המשיכי לנטול את תוספת הברזל שקיבלת , במידה ואת חשה כי תוספת הברזל גורמת לעצירות פני אל הרופא המטפל להחלפת התוסף .
שינויים נוספים הם שינויים במראה העור – פיגמנטציה – התכהות סביב הפטמות , מטבורך ועד קו הערווה , כתמים כהים בעור הפנים או בגוף .
השתמשי במקדם הגנה ע"מ למנוע כתמים על פנייך.
כתמי פיגמנטציה סביב הפטמות , קו הטבור וקו הערווה יחלפו תוך מספר שבועות לאחר הלידה.
כמו כן זה הזמן להתחיל ולמרוח קרם או שמן למניעת סימני מתיחה על ביטנך אשר יעשירו את עורך ויסייעו לו להישאר אלסטי וחיוני כאשר הבטן נמתחת וגדלה.
השינויים בגופך עלולים להשפיע על רגשותיך. יש נשים שמרגישות פריחה במיניותן בעת ההריון ואילו אחרות מרגישות שאינן מושכות וכבדות, דבר המשפיע על יחסי מין בתקופה זו.
אם את מתמודדת עם דימוי גוף שלילי, שתפי את בן-זוגך ,חישבו יחד על דרכים שעשויות לגרום לך להרגיש יותר אהובה ונחשקת.
זהו הזמן לברר על קורסי הכנה ללידה אשר יסייעו לכם להגיע את הלידה מוכנים , רגועים ושותפים מלאים בלידה עצמה.
מעבר קל ונוח לשליש השני😊
יעל הדולה שלך ,
מלווה בתהליכי לידה והתחדשות
050-2777449

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

וגיניסמוס ? מה זה?

בהריון או לקראת לידה והנך מאובחנת עם וגיניסמוס ? הפוסט הזה עבורך. פרגני לעצמך רגע ופשוט תקראי. וגינסמוס- מה זה? זו מילה בעברית? וגיניסמוס הינו מצב שבו שרירי הנרתיק מתכווצים באופן לא רצוני בעת החדירה וגורמים לכאבים עזים. המובן מאליו הוא לחשוב על קיום יחסי מין אך הפעם אני רוצה לדבר עליו בפן המילדותיי. כאשר יולדת מגיעה לחדר לידה וצריכה לעבור בדיקות ווגינליות. בדיקות כגון: מחיקה ופתיחה של צוואר הרחם אשר אומדות האם האישה נמצאת בלידה. רמת הכאב משתנה מאישה לאישה   ישנן כאלו שהכאב אינו מאפשר כלל חדירה , וישנן כאלו שתתאפשר חדירה הכרוכה בכאב. ממה וגיניסמוס נגרם? וגיניסמוס לרוב נגרם ממקור נפשי כלשהו, ועלול להשליך על הדימוי העצמי של אותן נשים וליצור נטייה לחשוב שהן "צרות מדי" או "לא בנויות " נכון. לנשים "וגינסטיות" נראה שהסטנדרט הוא להציע להן אלחוש אפידורלי בכדי לאפשר להן לעבור את הבדיקות בקלות רבה. אז כיצד ניתן לסייע לך לעבור את תהליך הלידה אחרת? כדולה, אני מציעה את הדברים הבאים שנוכחתי לדעת שסייעו לתהליך הלידה וליולדות שליוותי והקנו להן ולבן זוגן חוויה טובה ורכה.

שישי עם יעלי

🌸 שישי עם יעלי 🌸 ביום שני האחרון נסעתי לבקר ולסכם את הלידה של הזוג המיוחד הזה. למפגש לאחר הלידה ישנה חשיבות רבה. מפגש שעוזר לעיבוד החוויה. מי שמכיר אותי יודע שאני לא אישה של תבניות. אני אישה של רגש , ולכן אני בוחרת להרגיש ולא רק לראות ולנסות לשייך את הדברים לתבניות והגדרות. כל מפגש כזה פותח בפניי עולמות חדשים. עוד ועוד צדדים מתגלים ועולים לפני השטח. אני משתדלת לנהל שיחה שהיא חברית . כזו שכולנו יכולים להרגיש בה נוח. שם עולים המון דברים.   תגליות אישיות , רגשות , מתגלה עולם חדש. וכל שצריך הוא להקשיב.   להיות שם עבור אותם בני זוג , אך הפעם בכובע טיפה אחר. אני בוחרת שלא לייעץ או להביע את דעתי במהלך השיחה , אלא אני קשובה. כל כולי. החל משינויי התנוחה בה אני נמצאת באותו הרגע. מתיישרת ונכנסת כולי למצב של האזנה . מדי פעם שואלת שאלה את בני הזוג. והשיחה קולחת ונעימה ותהליך מיוחד של קבלה והבנה מתרחש.   אני חושבת שנעשה תהליך של ריפוי. שניתן לשוחח על הכל ופשוט לשחרר ולהרגיש.   המפגשים לאחר לידה מרגשים אותי לא פחות מהלידות בהן אני לוקחת חלק.   אני מודה על כל מפגש כזה. התובנה שהגיעה אליי לאחר המפ
יש לי וידוי ... אני יעל - אוהבת בתי חולים. כן , כן.... קראתם נכון. אוהבת בתי חולים. בזמן שבית חולים מהווה ומסמל מקום שיש בו חולי , אני בחרתי להתאהב בבתי חולים. למה את שואלים? כי ישנו חלק בבית חולים שמסמל עבורי חיים , תהליכים , קדושה , תקווה והתחדשות . נכון.... ניחשתם נכון , חדרי לידה. ולא , זה לא משנה איזה בית חולים , היכן הוא ממוקם אני פשוט אוהבת להיות נוכחת בחדרי לידה. עוד מהיותי ילדה קטנה , בערך בגיל 6 אולי קצת יותר כשהייתי נישאלת "מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?" הייתי עונה ללא היסוס- מיילדת. בזמן ששאר חבריי היו עונים : נהג קטר , כבאי , רופא , טייס ועוד... למה וכיצד ייתכן שילדה קטנה רוצה לעסוק בתחום שכזה , אין לי תשובה. כנראה שהתחום משך אותי עוד מציערותי. כך חלפו השנים , נרשמתי לבית ספר לסיעוד במטרה להוציא אל האור את המיילדת שבי. זה לא קרה . נלחצתי מעומס הלימודים , מהדרישות הגבוהות, מכך שלא אוכל לעבוד במקביל ולממן את הלימודים ופשוט ויתרתי. שנים שאכלתי את עצמי מבפנים , למה ויתרת? טוב, היום אני כבר יודעת את התשובה. המיילדת שבי עדיין לא נולד